Websiteoptimalisatie

Een haperende Customer Flow betekent dat websitebezoekers fricties ervaren of onvoldoende worden getriggerd om daadwerkelijk te converteren. Je bezoekers worden dus geen klanten. En dat is zonde, je hebt immers geïnvesteerd via SEO en SEA om relevante bezoekers naar je website te genereren.

De oplossing hiervoor is websiteoptimalisatie, maar binnen de online marketing wordt het conversieratio optimalisatie (CRO) genoemd. Websiteoptimalisatie begint, zoals alles dat grondig, betrouwbaar en data driven wordt gedaan, met het doen van onderzoek. Hierbij maken we inzichtelijk hoe gebruikers jouw website ervaren en waar gebruikers de website verlaten. Bij BlindExpertise doen wij dit via user testing, met onze (Blind)expertise en heat mapping tools zoals Hotjar.

De inzichten hieruit bepalen onze aanpak die erop gericht is problemen op te lossen en te bepalen waar kansen onbenut blijven in de Customer Journey/klantreis.
Na het onderzoek begint pas het echte werk. Immers, de vele optimalisaties dienen nu opgepakt te worden. Hiervoor hebben wij een eigen visie ontwikkeld. We beginnen altijd bij het einde van de Customer Journey. Zo benut je direct de meest directe kansen. Door te optimaliseren aan het einde van de klantreis pluk je immers eerst het laaghangende fruit. Je optimalisaties gaan dus direct renderen.

Ook zetten we een proces in werking waarbij conversieratio optimalisatie een vast onderdeel wordt van jouw bedrijfscultuur. Dit heeft een zeer positief resultaat op jouw bedrijfsvoering. Want, al jouw verkeer wordt waardevoller wanneer het conversiepercentage wordt verhoogd met hele procenten! Denk er maar eens over na, wat betekent het voor jou wanneer i.p.v. 1% van jouw websitebezoekers klant wordt dat wijzigt in 5%?

websiteoptimalisatie betekent:

  • Meer winst uit hetzelfde marketingbudget.
  • Je de klant centraal stellen op je website. 
  • Data driven werken.
  • Blijven optimaliseren middels A/B tests.
  • Dat de kosten per conversie dalen.
  • Een hoger rendement op je marketinginspanningen.
  • Geeft meer inzicht in jouw bezoekers. 
  • Meer conversies.

I.p.v. 1% converteert nu 5%!

Stel, jij levert diensten aan bedrijven. Jouw website heeft bijvoorbeeld 500 bezoekers per maand met een conversieratio van 1%. Dit houdt in dat 5 bezoekers daadwerkelijk overgaan tot het afnemen van jouw dienstverlening. Met hetzelfde aantal bezoekers en een conversieratio van 5% zal je een veel hogere omzet en winst behalen met hetzelfde marketingbudget.

Immers, 500 website bezoekers x 5% conversieratio = 25 afnemers. Een stijging van 500%