Search Engine Marketing

Search Engine Marketing (SEM) betekent zoekmachinemarketing. Search Engine Marketing bestaat uit SEO (Search Engine Optimization/zoekmachineoptimalisatie) en SEA (Search Engine Advertising/zoekmachine adverteren). Search Engine Marketing is echter meer dan slechts SEO + SEA. Door het succesvol inzetten van de gecombineerde aanpak van Search Engine Marketing creeren wij namelijk momentum. Hierdoor wordt jouw website nóg beter gevonden in zoekmachines zoals Google en Bing. Dit gebeurt door zowel betaalde inzet via advertenties (SEA) als via onbetaald verkeer (SEO).

BlindExpertise heeft vele jaren aan nationale en internationale Search Engine Advertising (SEA) ervaring in huis. Wij zijn dus absoluut specialist in data driven paid search strategieën. Onze inzet heeft al vele samenwerkingspartners geholpen met hun winstgevendheid. Wij worden gedreven door de inzet van slimme strategieën zodat we betere bedrijfsresultaten realiseren voor jou.

Onze Paid Search inzet zorgt ervoor dat jouw doelgroep een frictieloze ervaring (seamless experience) heeft bij zowel het aankoopproces als bij het gebruiksproces. Deze optimale Customer FLOW bereiken wij door ons te richten op de zoekende doelgroep in verschillende fasen van de klantreis/customer journey. Door media te combineren met de gebruikerservaring en content op jouw website zijn wij in staat om data gedreven search (paid & organic) strategieën en campagnes te realiseren.

Middels de inzet van marketing automation tools maken we paid search schaalbaar voor onze klanten. Op deze manier kunnen we op een efficiënte manier adverteren via de verschillende netwerken, zoals Google en Microsoft.

SEO draait bij BlindExpertise om het optimaliseren van alle zoek-gerelateerde momenten waarop een potentiële klant interactie heeft met jouw organisatie. Met andere woorden: wij verbeteren de organische resultaten binnen verschillende Search platformen, zoals Google en Bing.

Uiteraard zetten wij SEO op een geïntegreerde wijze in. Door een holistische aanpak werkt SEO goed samen met SEA. Ook dit zorgt ervoor dat er optimale Customer FLOW wordt bereikt tijdens de verschillende fasen van de klantreis/customer journey. Om het verschil te kunnen maken tussen jou en jouw concurrenten op het gebied van SEO ligt de sleutel tot succes bij het verbeteren van de kwaliteit. Hogere kwaliteit verbetert de organische resultaten. Maar hoe bereiken wij dat?

Voorheen was het genoeg om content (blogs bijvoorbeeld) enkel met de juiste keywords te voorzien om goed gevonden te worden in bijvoorbeeld Google. Echter, mensen en hun zoekgedrag veranderen. En zoekmachines veranderen mee. Immers, gebruikers kiezen die zoekmachine die het beste hun intentie begrijpt en vervolgens de meest relevante content aanbiedt. Daarom is nu de kwaliteit van het antwoord bepalend voor SEO-succes. Door de primaire focus te leggen op user experience, authority, user engagement en content zorgen wij ervoor dat onze klanten een beter antwoord geven dan de concurrentie.   

SEO: de 4 pijlers

  • Techniek:  een website moet zo min mogelijk drempels opwerpen voor de Googlebot, de software waarmee Google je website bezoekt
  • Sitestructuur: gaat om de hiërarchie van jouw website. Zijn de belangrijke pagina’s gemakkelijk te vinden? Zijn er voldoende interne links, klopt de structuur van je URL’s en heb je een correct kruimelpad. 
  • Content: alle content die je aan je bezoeker toont. Je content bepaalt op welke zoekopdrachten je organisch gevonden kunt worden.
  • Links: of er relevante hyperlinks vanaf andere relevante websites naar jouw site leiden. Dit zorgt voor autoriteit.

SEA: snel resultaat

  • Met SEA zie je bijna direct resultaat!
  • Je advertenties verschijnen boven organische zoekresultaten in Google en Bing.
  • Je krijgt enorm veel inzichten in jouw doelgroep door de grote hoeveelheid data die je verkrijgt.
  • Je kunt verschillende advertenties koppelen aan specifieke audiences.
  • SEA is minder arbeidsintensief dan SEO en snel schaalbaar. 
  • SEA is volledig data driven.