Social media marketing

Steeds meer ondernemers ervaren dat betaalde online campagnes op social media bijdragen aan het succes van hun onderneming. Maar vaak hebben ze ook vragen: welk platform past het best bij mijn doelgroep, hoe benader ik mijn doelgroep optimaal én (ook niet geheel onbelangrijk “kuch”) verdient de investering zich wel terug?

Social media marketing is het gebruik van social media platforms, zoals Meta/Facebook, Instagram, Twitter, YouTube en LinkedIn, en websites om een product of dienst te promoten via betaalde advertenties en campagnes. Hoewel de termen e-marketing en digitale marketing nog steeds veelvoorkomend zijn wordt de term social media marketing in toenemende mate dominanter. Social media marketing is een groeiende markt, tijdens zowel hoog- als laagconjunctuur. Social media vormen de zogenaamde pushkanalen. Dat betekent dat mensen social media gebruiken en daar vervolgens actief door adverteerders worden benaderd zonder zelf actief een zoekvraag te hebben. Gebruikers worden dus benaderd vanuit het initiatief van de adverteerders die inspeelt op mogelijke klantbehoeften van de gebruiker van het platform.   

De specialisten van BlindExpertise zijn gelukkig ervaren en kundig in het adverteren op social media platformen. Uiteraard doen wij dit op een subtiele en geïntegreerde wijze. Zo borgen wij dat alle (online) marketinginzet op elkaar is afgestemd binnen de gekozen marketingstrategie. Dit verwezenlijken wij via de audience first strategie, oftewel een strategie die het gewenste publiek en de bijbehorende fase van overweging waarbinnen jouw publiek zich bevindt centraal stelt in alle online communicatie. Door deze strategie zetten wij social media dusdanig in dat de door jouw gekozen doelgroep, jouw potentiele klant, een frictieloze ervaring (seamless experience) heeft. Door deze slimme en wetenschappelijk onderbouwde strategie ervaart de doelgroep jouw advertenties dus als prettig en relevant. Dit zorgt ervoor dat de klantreis, of consumer journey, succesvol wordt doorlopen.

BlindExpertise hanteert dus een subtiele en geïntegreerde performance marketing-aanpak. Daarmee maximaliseren wij de klantreis en is social media marketing als push-kanaal een waardevolle toevoeging aan de meer standaard pull-kanalen, zoals Google en Bing. Succes is geworteld in onze data-driven aanpak waarbij winstmaximalisatie centraal staat. Daarbij, onze specialisten hebben nauw contact met onder andere Meta/Facebook om zo altijd op de hoogte te zijn van de laatste best practices. En dat is zeker nodig, aangezien de algoritmes die bepalen wat gebruikers te zien krijgen op hun tijdlijn continu ontwikkelen en veranderen.   

Wist je dat?

  • Facebook heeft 6,9 miljoen gebruikers in Nederland
  • Nederlanders besteden gemiddeld 2,23 uur per dag op social media
  • Nederlanders tussen de 20 en 40 besteden zelfs meer dan 2 uur per dag op social media
  • WhatsApp, Facebook/Instagram, YouTube en LinkedIn zijn The Big 5 en blijven stabiel presteren
  • Nederlanders elk jaar social media intensiever gebruiken

Wist je dat?

  • Ongeveer 90% van de bedrijven social media inzet om de merkbekendheid te vergroten
  • Bedrijven al vanaf €5,- per dag op effectief kunnen adverteren op social media platformen
  • 61% van de bedrijven social media inzet om de conversies te verhogen
  • Facebook advertenties hebben een hoge waarde hebben als het gaat om effectiviteit voor het generen van verkeer, leads en sales