Leads genereren met chatbot

Leads genereren met een chatbot

Je begint bijvoorbeeld met: ‘Wat leuk dat je interesse hebt in ons product. Omdat we het graag persoonlijk houden hoor ik graag met wie ik het genoegen heb.’ De prospect geeft nu aan hoe hij/zij heet en het gesprek is begonnen. Je ziet dat de gegevens één voor één worden uitgevraagd. Je bent vrij verschillende vragen toe te voegen en het gesprek met de input die beschikbaar is te personaliseren. Zo voelt het invullen van de lead (wat de protentiële klant in wezen aan het doen is) echter ineens als een kort gesprekje. Daarbij helpt Facebook aan de andere kant mee, om voor de klant op veel van de vragen een suggestie te doen. Facebook weet immers vaak het telefoonnummer wel, zij kan deze dan als suggestie geven zodat de potentiële klant deze niet eens meer hoeft te typen.

Persoonlijk contact wordt gewaardeerd boven anonieme interactie met een website of formulier waarbij men zelf actief gegevens moet aanleveren. Des te dichter we bij de benadering van persoonlijk contact komen, des te beter. Daarbij is onze ervaring dat klanten in allerlei branches tegenwoordig de voorkeur geven aan snel, kort contact via een chatservice, terwijl persoonlijk telefonisch contact steeds meer een drempel lijkt te zijn worden.

Nu was dit een vrij simpel voorbeeld van hoe je de chatbot kunt inzetten om het contact met prospects persoonlijker te laten verlopen. Je kunt je echter voorstellen dat er met deze ontwikkeling een heel scala aan mogelijkheden bij zijn gekomen om beter te connecten met potentiële klanten. Door hen op een persoonlijkere manier te benaderen kun je dus een voorsprong op je concurrenten behalen. Denk er echter wel aan dat je hiermee de toon hebt gezet. Zorg er dus voor dat je de leads die zo ontstaan tijdig en met dezelfde persoonlijke touch oppakt.

Benieuwd hoe je deze techniek voor jouw bedrijf kunt gebruiken? Neem snel contact met ons op en we vertellen je er alles over.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *